אטמים לאוזניים – מי חייב אותם במקום העבודה

אטמים לאוזניים

אנו חיים בעולם בו נפוצים רעשים חזקים, כמו מתנועה עירונית כבדה, או אפילו המוזיקה המשותפת כל כך בחביבות דרך החלונות הפתוחים של המכונית שנעצרת לידך. ולעתים קרובות יש האדם שחושב שהאוזניות הן רמקולים ושהמוזיקה מתנגנת מספיק חזק כך שאפשר לשמוע את כולם בחדר. אז כן, רעש חזק נפוץ. וכן, רעש חזק יכול להוביל לאובדן שמיעה.

מקומות עבודה רבים ובמיוחד תעשייתיים חשופים לרמות רעש כאלו ואף מוגברות. אין בכך קו אחיד אך בואו נבין את הרמות הכלליות לפגיעה ועם המידע הזה יש לבדוק את רמת הרעש במקום העבודה שלנו.

> קראו גם על שתלים לשמיעה בקישור

הבנת נזקי שמיעה

כמה רעש צריך להיות כדי לפגוע בשמיעה של אדם? אובדן שמיעה יכול להתרחש כאשר הוא חשוף ל 85 דציבלים של רעש בממוצע במשך 8 שעות. בואו נשים את זה בפרספקטיבה. שיחות רגילות בדרך כלל מתרחשות על 60 דציבלים, הרבה מתחת לסף אובדן השמיעה. זוכר את האוזניות האלה שמשמשות כרמקולים? המוסיקה ההיא כנראה שיחקה בווליום מלא, שלעתים קרובות יכול להירשם כ -105 דציבלים. אבל הנה הקטע. עבור כל עלייה של 3 דציבלים ב -85 דציבלים, אובדן שמיעה יכול להתרחש בחצי מכמות הזמן. אז לוקח רק 4 שעות חשיפה ל -88 דציבלים כדי לאבד שמיעה, ושעתיים של חשיפה ל 91 דציבלים. ברגע שרמות הרעש עולות על 100 דציבלים, אדם יכול לסבול מנזקי שמיעה תוך 15 דקות בלבד. ככל שהרעש חזק יותר, כך מתרחשת אובדן שמיעה מהיר יותר.

כיצד אם כן מגנים על שמיעתנו?

איננו יכולים להפסיק את העבודה, אך אנו יכולים לעבוד להפחתת רמות הרעש אליהם אנו נחשפים כעובדים. 

קו ההגנה הסופי שלנו הוא אטמי אוזניים העומד בדרישות הגנת השמיעה. אטמי אוזניים יכולים להפחית את חשיפות הדציבלים, לספק הגנה מפני אובדן שמיעה. אטמי אוזניים בהתאמה אישית למשל מספקים את ההגנה הגדולה ביותר כל עוד הם מוכנסים כראוי. לפיכך, יש ללבוש אותם כראוי בעת השימוש בהם.