על ההבדלים בין עריכה לשונית להגהה לשונית

הגהה לשונית

אוהבים לקרוא ספרים או מאמרים? הם חייבים להיות כתובים בצורה מדויקת, ללא טעויות הגהה, ערוכים ללא שגיאות כתיב, כל פסיק או נקודה נמצאים במקום הנכון. הכיצד זה קורה? על העבודה אמונים אנשי מקצוע העוסקים בעריכה לשונית והגהה.

מה עושים לפני פרסום ספר, כתבות או מאמרים?

ובכן, יש מי שאחראי על הגהה לשונית ועריכת התוכן, כך תוכלו לקרוא טקסטים ללא טעויות. לפני שמפרסמים אותם, חייבים לבצע את כל אלה: טקסטים כתובים בצורה מקצועית, חפים מכל טעות, שגיאות כתיב וניסוח לא נכון.

מידע על עריכה לשונית

ישנם אנשים מקצועיים האחראים על עריכה לשונית של טקסטים. בדרך זו ניתן לשפר את הכתוב,. כמו כן העריכה מיועדת להעביר לקורא את כלל המסרים בדרך מדויקת, ללא טעות אחת, ובדרך זו מהות הטקסט הכתוב משרת את מטרת הכתיבה. לא קיים בלבול או חוסר ארגון היכול להטעות את הקורא.

כיצד זה נעשה?

האחראי על העריכה הלשונית, מתפקידו לעבור על הטקסטים מתחילתם ועד סופם, לחלק אותם לפסקאות, כך הטקסט מאורגן למשעי. אפשר גם לבצע שינויים נדרשים בטקסטים הכתובים ולשנות את המילים. למעשה זוהי עריכה מחודשת של כל הכתוב בטקסט, שדרוגה לרמה אופטימאלית, בסופו של דבר המטרה היא שהטקסטים יהיו תקניים על פי חוקי השפה העברית או כל שפה אחרת.

מידע על הגהה לשונית

קיימים הבדלים בין עריכה להגהה, אולם הן העריכה והן ההגהה קשורות אחת לשנייה. הגהה לעומת עריכה, תפקידה היא לטפל בשגיאות כתיב, שגיאות תחביר, ושגיאות הנוגעות לדקדוק. לרוב, כאשר מישהו כותב טקסט, לא מן הנמנע למצוא בו שגיאות הקלדה, את כל זאת מתקן האמון על ההגהה. קודם כל מגיעה העריכה הלשונית, ורק לאחריה ההגהה.

> קראו גם על עיצוב ספרים בטקסט רץ!