מתמטיקה בדידה

מתמטיקה בדידה היא ענף במתמטיקה העוסק בחקר נקודות וכמויות בדידות.

המתמטיקה זו קשורה לאובייקטים בדידים נקראת לעתים קרובות קומבינטוריקה. מתמטיקה בדידה מיושמת לרוב בתחומים כמו מדעי המחשב, קריפטוגרפיה, תורת הגרפים, תורת המספרים, תורת ההסתברות, סטטיסטיקה ותורת המשחקים.

מתמטיקה דיסקרטית קיימת כבר זמן רב והיא משמשת עד היום. הוא משמש בעיקר בתחומים כמו מדעי המחשב, פיזיקה, כימיה והנדסה. ניתן ליישם אותו גם בתחומים אחרים כגון כלכלה וניהול עסקי.

מהי מתמטיקה בדידה?

מתמטיקה בדידה האוניברסיטה הפתוחה היא ענף במתמטיקה העוסק בחקר קבוצות סופיות. הוא שונה מענפי מתמטיקה אחרים כמו חשבון וגיאומטריה מכיוון שהוא מתמקד בקבוצות סופיות ולא באינסופיות.

מתמטיקה בדידה היא חקר עצמים מתמטיים שניתן להפריד ליחידות או אלמנטים בודדים. זה כולל אובייקטים קומבינטוריים כגון תמורות וצירופים, שהם קבוצות של זוגות מסודרים, ופונקציות בדידות, שהן פונקציות המוגדרות על קבוצה של זוגות מסודרים.

מתמטיקה בדידה משמשת בעיקר במדעי המחשב, הן במדעי המחשב התיאורטיים והן ביישומים כמו קריפטוגרפיה.

איפה ניתן ללמוד מתמטיקה בדידה?

אם ברצונכם להירשם ללימודים של מתמטיקה בדידה תוכלו לעשות זאת אצל מורה פרטי שבקיא בנושא או באחת המכללות והאוניברסיטאות שמלמדות את התחום.

כמו כן, יש לא מעט שיעורי אונליין ברשת שתוכלו להירשם אליהם ולתרגל אותם בזמנכם הפנוי. כך שאם כל כך הרבה בחירות לפעמים קשה לקבל את ההחלטה הנכונה איפה ללמוד.

לכן, אם אתם כבר לומדים באוניברסיטה מתמטיקה בדידה תוכלו לקחת שיעורים פרטיים אצל מורה פרטי במקרה ואתם מתקשים או מפגרים בחומר.

במידה וטרם נרשמתם ללימודים ואתם רוצים להבטיח את הצלחתכם בקורס, תוכלו להירשם לקורס מקדים – קורס בדידה מכינה למתמטיקה בדידה.

אם אתם כבר שוחים בחומר ובטוחים שתצליחו, יש היום לא מעט מכללות ואוניברסיטאות שבהן ניתן ללמוד מתמטיקה בדידה.