דוגמאות לתאונות עבודה

בשנים האחרונות חלה עלייה עצומה במספר התאונות המתרחשות במקום העבודה. התאונות הופכות יותר ויותר תכופות ומסוכנות. הסיבה העיקרית לכך היא שלא הכשרנו אנשים להתמודד עם המצבים הללו. אנחנו עדיין מנסים להבין מה לעשות כאשר אכן מתרחשת תאונה. 

להגשת תביעת תאונת עבודה >>>

ישנן מספר תיאוריות עיקריות כיצד עלינו להתמודד עם מצבים אלה:

התיאוריה הראשונה היא שעלינו לאמן אנשים להגיב אחרת כשהם מתמודדים עם מצב כזה (למשל "אני אתקל במכשול בזמן שאני נוהג במכונית"). זה אומר להכשיר אותם כיצד להגיב ולהגיב במצבים שונים, כמו "אני הולך להפסיק מיד". התיאוריה השנייה היא שעלינו להכשיר אנשים כיצד הם יכולים להתמודד בצורה הטובה ביותר עם סוגים מסוימים של תאונות על ידי נקיטת פעולות מסוימות ("אני מיד אחגור את חגורת הבטיחות"). המשמעות היא להכשיר אותם כיצד הם יכולים לפעול בצורה הטובה ביותר בתרחישים מסוימים (למשל "אני אבלם תוך כדי פנייה שמאלה"). לבסוף, התיאוריה השלישית היא שעלינו לאמן אנשים להגיב במצבים שבהם הם לא מצוידים להתמודד עם תאונות. זה אומר להכשיר אותם כיצד הם יכולים להגיב בצורה הטובה ביותר במצבים מסוימים (למשל "אני הולך להפסיק עכשיו"). המבטיחה ביותר מבין שלוש התיאוריות הללו היא שאנו יכולים לאמן אנשים לפעול במהלך תאונה על ידי יישום כמה לקחים משתי התיאוריות הראשונות ושילובם לתיאוריה אחת. 

לסיכום;

תאונות עבודה הן תופעה שכיחה במקום העבודה. הסיכוי להיפצע במהלך העבודה הוא די גבוה. זו הסיבה שאנחנו צריכים להיות זהירים בזמן העבודה על המחשב שלנו וכלים אחרים שלנו, כמו טלפונים וטאבלטים. עלינו להיות זהירים גם בשימוש בהם מחוץ למשרד. . הסיבה לכך היא שאפילו תאונה קטנה עלולה לגרום לנזק רב לבריאותנו ולבטיחותנו. חוסר יציבה ארגונומית נכונה יגרום לבעיה זו. מסיבה זו, עליך לוודא שלשולחן העבודה שלך יש עיצוב נכון מבחינה ארגונומית או לפחות להיות מודעים לדרכים החשובות שבהן היציבה משפיעה על הבריאות והבטיחות שלך. 

בדקו מה נדרש לצורך מימוש זכויות רפואיות >>>